دانلود پروپوزال رایگان رشته تحصیلی: حقوق گرایش: جزا و جرم شناسی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395
بازدید : 39560
نویسنده : poor

باسمه تعالی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

دانشکده علوم انسانی

عنوان: ……………………………………..

نام و نام خانوادگی دانشجو:

دانشجویان گرامی؛

دستور نگارش پروپوزال در پایان همین فایل قرار داده شده لطفاً با توجه به این نکات پروپوزال را کامل فرمایید

(برگه توضیحات فقط جهت راهنمایی شماست و نیازی نیست که همراه پوپوزال پرینت و ارائه گردد)

توجه : این فرم با مساعدت و هدایتاستاد راهنما تکمیل شود.

کارشناسی ارشد  ¨                                                                            دکترای حرفه‌ای   ¨

عنوان پژوهش به فارسی: بررسی  ضمانت اجرای  قرارهای  تامین کیفری قانون آیین دادرسی کیفری ۹۳

عنوان پژوهشبه انگلیسی:

studyguarantee The implementation of security arrangements criminal Code of Criminal Procedure 93

سوال اصلی پژوهش:

  1. اطلاعات مربوط به دانشجو:
نام: ابراهیم                  نام خانوادگی : شفیعی                            شماره دانشجویی: ۹۳۰۵۲۷۱۷۷

رشته تحصیلی: حقوق                                                         گرایش: جزا و جرم شناسی

نام دانشکده: آزاد همدان                                                        تاریخ و سال ورود:

نشانی پستی:                                                                        تلفن ثابت:  

نشانی پست الکترونیکی:                                                       تلفن همراه:   ۰۹۱۸۲۰۰۱۷۰۱                                         

  1. اطلاعات مربوط به استاد راهنما:
  1. اطلاعات مربوط به استاد راهنما:

فهرست مطالب

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                     شماره  صفحه

۱- چکیده۴
۲- مقدمه۴
۲-۱- مبانی نظری۴
۲- ۲- بیان مساله۴
۲- ۳- اهمیت پژوهش۵
۲-۴- هدف پژوهش ۵
بیان نوآوری  در قانون آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها ۵
بیان چالشهای آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها۵
بیان راهکارهای و رفع چالش های آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها۷
۳- پیشینه پژوهش: (حداقل دو تا سه صفحه شامل مروری بر آخرین پژوهشها و تشریح نواقص احتمالی یا قوت آنان)۸
۴- تعریف واژگان کلیدی:۸
۵- تعریف عملیاتی متغیر/ متغیرها۸
۶- سوال/ سوال های پژوهش۸
۷- فرضیه/ فرضیه های پژوهش۸
۸- روش پژوهش:۸
۸-۱- آزمودنیها: (تعداد آزمودنی ها، روش انتخاب و معیار انتخاب آنها، خصوصیات جمعیت شناسی آنها)۸
۸-۲- طرح پژوهشی:( آیا طرح کیفی است یا کمی،توصیفی است یا توضیحی؛ چرایی انتخاب طرح)۹
۸-۳- ابزار پژوهش: (ابزار جمع آوری اطلاعات شامل آزمون، مصاحبه، پرسشنامه، سیاهه واررسی، و… و نیز نحوه۹
۸-۴- شیوه کار: (توصیف روش انجام کار و روش جمع آوری داده ها با جزییات کامل)۹
۹- تجزیه و تحلیل داده ها: (توصیف ماهیت داده های جمع آوری شده و نوع تجزیه و تحلیل آماری مورد نیاز)۹
۱۰- محدود یت های پژوهش: (ذکر موانعی که ممکن است در نهایت نتایج را تحت تاثیر قرار دهد)۱۰
۱۱- منابع پژوهش: (بر اساس دستورالعمل تنظیم منابع پژوهشی (APA ) ویرایش ششم؛ ذکر حد اقل شش مورد از منابع مربوط به پنج سال اخیر)۱۰
۱۲- ضمائم: (نمونه ابزار پژوهش در صورت لزوم، فرمهای رضایت نامه در صورت لزوم، جداول …. )۱۰

۱- چکیده

چکیده

قانون آئین دادرسی کیفری به منظور دسترسی به متهم حضور به موقع او تضمین اجرای حکم، چند نوع قرار تامین پیش بینی کرده ست.  ماهیت حقوقی و مستندات فقهی قرارهای تامین کیفری نشان می دهد که برخی از این قرار ها با هدف حمایت از حقوق شاکی مورد توجه مقنن قرار گرفته اند.

سوال اصلی این پژوهش به این قرار می باشد که درصورت عدم رعایت قرارهای تامین کیفری در قانون آیین دادرسی  کیفری چه ضمانت اجراهایی را ب دنبال خواهد داشت؟

فرضیه اصلی این پژوهش نوآوری های قانون آیین دادرسی  کیفری ۹۲ در حوزه قرارها چگونه می باشد.

هدف از پژوهش حاضر بیان نوآوری، بیان چالشها و بیان راهکارها و رفع چالشهای آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها می باشد.

روش تحقیق در خصوص این موضوع از نوع روش توصیفی – تحلیلی می باشد. توصیفی از آن جهت که باید تمام پارامترها و زوایای مورد بحث به طور کامل توضیح داده و با استفاده از منابع و مآخذ داخلی و خارجی به بسط و توضیح آن پرداخته شود. روش تحلیلی نیز می باشد از آن جهت که به بررسی و تحلیل ارتباطات اجتماعی برای دستیابی و اندازه گیری متغیرها می باشد.

ابزار گردآوری اطلاعات:

فیش برداری، مشاهده و تحقیق شبکه ای همچنین ابزارجمع آوری در این قسمت، همه اسناد چاپی مانند کتاب، مجلات، دایره المعارف، فرهنگ نامه ها، روزنامه ها، هفته نامه ها، سالنامه ها، ماهنامه ها، لغت نامه ها، مصاحبه های چاپ شده، پژوهش نامه ها، متون چاپی نمایه شده در بانک های اطلاعاتی و اینترنت و هر منبعی که به صورت چاپی قابل شناسایی باشد، است.

کلید واژه:  قرارهای تأمین کیفری، اخذ کفالت، ضبط وثیقه، وجه التزام، کفیل، وثیقه گذار

۲- مقدمه

۲-۱- مبانی نظری

منظور از مبانی نظری پایان نامه و پروپوزال ، تئوریها ، نظریه ها و مدلهای علمی است که پژوهشگر به عنوان سنگ بنای پژوهش خود انتخاب می نماید تا بدین طریق بتواند نتایج پژوهش خود را در راستای آزمون نظریه یا مدل مورد نظر تبیین نماید.

بررسی های دقیق و علمی فراوانی بر روی قرار های جدید قانون صورت نگرفته است. یک سری همایش و مقالاتی مشاهده می شود که به طور کلی به نو آوری های قانون توجه کرده اند و به طور مستقیم و جزئی به قرار های تامین و نظارت قضایی هم نپرداخته اند که از جمله می توان گزارش علمی همایش نقد و بررسی پیش نویس لایحه قانون آیین دادرسی کیفری. قابل دسترسی در مجله پژوهش حقوق و سیاست را نام برد.

۲- ۲- بیان مساله

آیین دادرسی کیفری در هر کشوری تضمین کننده حقوق و آزادی های افراد در جامعه است. چنانچه قوانین آیین دادرسی کیفری در کشوری به خوبی تنظیم نشده باشد در آن جامعه شاهد نقض حقوق افراد ملت، خواهیم بود ولی ترقی قوانین آیین دادرسی کیفری و توجه به حقوق مسلم و ابتدایی افراد در جامعه باعث می گردد حقوق افراد جامعه پایمال نگردد.

همان طور که ملاحظه می کنیم ، قوانین موجود در کشور مان، اکثرا قدیمی بوده و قوانین جدیدی که وضع می گردد، کارکردهای لازم را ندارد تغییرات گسترده در خصوص قوانین مختلف و به خصوص قوانین آیین دادرسی کیفری، خود شاهدی بر این موضوع می باشد. این تغییرات گاه تا آن جا پیش رفته است که تاسیسات حقوقی جامعه که محصول چند دهه نظام دادرسی ایران بوده مورد تغییر و تحولات اساسی واقع گردیده است. البته در حال حاضر در خصوص انجام این امور، پیش بینی های جدیدی صورت گرفته و سعی شده است در تشکیلات دادگستری بخش های تخصصی در خصوص این مسائل به ایفای وظایف بپردازند و معاونت های مختلف در دستگاه قضایی نیز بر این اساس انجام وظیفه می نمایند.

با توجه به این ضرورت، در قانون جدید آیین دادرسی کیفری نیز سعی بر این بوده است تا کارکرد و نقش این قرار ها در جریان تحقیقات مقدماتی به شکل مطلوب تری نمایان گردد. به دلیل اهمیت قرار های تامین در رسیدگی های کیفری و کاستی های موجود در این خصوص در قوانین گذشته، به خصوص در مورد عدم تنوع در قرارهای تامین و مقررات ناقص و مبهم در خصوص باز داشت موقت متهمان، در قانون تغییرات مثبتی در این خصوص به وجود آمده است. تنوع قرارهای تامین در قانون و گنجاندن قرارهای نظارت قضایی یکی از اصلی ترین تمهیدات در نظر گرفته شده در لایحه می باشد.

آیین دادرسی کیفری جدید در موارد متعددی به حفظ حقوق متهم در مرحله تحقیقات مقدماتی اهتمام دارد که توسعه قرار های تامین کیفری و نیز تاسیس قرار نظارت قضایی از جمله آنهاست .

قرار های تامین کیفری جزو قرارهای اعدادی محسوب میگردد که جهت تکمیل تحقیقات مقدماتی ، آماده نمودن پرونده کیفری  و جمع آوری دلایل و نیز در اختیار داشتن متهم ، در فرضی که حضور بعدی متهم و دسترسی به وی لازم باشد،  صادر میگردد.

ضرورت اخذ تامین کیفری،  ماده  ۱۳۲ قانون آئین دارسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور کیفری در خصوص تکلیف مقام قضائی به صدور قرار تامین کیفری پس از تفهیم اتهام تاکید نموده  و مقرر می دارد که « به منظور دسترسی به متهم وحضور بموقع وی در موارد لزوم وجلوگیری از فرار یا پنهان شدن یا تبانی با دیگری قاضی مکلف است پس از تفهیم اتهام به وی یکی  از قرار های تامین کیفری زیررا صادرنماید.

قبل از تصویب قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور کیفری در خصوص الزامی ویا اختیاری بودن صدور قرار تامین پس از تفهیم اتهام ماده ۱۲۹ قانون آئین دادرسی کیفری مقرر می داشت که « بازپرس پس از تفهیم اتهام به متهم میتواند یکی از قرار های تامین زیر را صادر نماید. از فعل می تواند در این ماده برداشتهای مختلفی شده است عده ای از حقوقدانان معتقدند که وجود این فعل به معنا ی آن است که اخذ تامین از متهم اجباری نبوده واختیاری است چرا که مقام قضائی در صورت وجود بیم فرار یا پنهان شدن متهم از او تامین می گیرد بنابر این اگر بیم فرار یا مخفی شدن متهم وجود نداشته باشد نیاز به اخذ تامین نیست عده دیگری بر این عقیده اند که صدور قرار تامین کیفری پس از تفهیم اتهام اجباری است وبازپرس نمی تواند بدون اخذ تامین متهم را آزاد نماید از ماده ۱۲۹ اختیاری بودن تامین برداشت نمی شود فعل « می تواند » که در صدر ماده آمده است ناظر به انتخاب نوع تامین از انواع ۵ گانه است نه اختیار در اخذ یا عدم اخذ تامین .(پروین،۱۳۸۳،ص۶۹)

ضمانت اجرای قرارهای تأمین کیفری، در میان قرارهای تأمین کیفری قرار التزام به حضور با قول شرف وقرار بازداشت موقت فاقد ضمانت اجرائی خاص می باشد اما سه نوع دیگر قرارهای تامین کیفری یعنی التزام به حضور با تعیین وجه التزام، قراراخذ کفیل با وجه الکفاله وقرار وثیقه دارای ضمانت اجرایی خاص  می باشند .شرایط وتشریفات ضمانت اجرای قرارهای فوق در ماده ۱۴۰ قانون آئین دادرسی دادگاههای عمومی وانقلاب در امور کیفری آمده است.

آزادی؛ گوهری گرانمایه در تاریخ و فرهنگ همه ملت ها است که برای مسائل گوناگونی که در زندگی اجتماعی برای افراد مطرح می شود، راه حل هایی ارائه می کندکه هدف همه آن ها رها ساختن اشخاص از هر گونه بی عدالتی، ظلم و استبداد، جهل و تعصب و در پایان؛ حفظ مقام و حیثیت و کرامت انسانی اوست.

ضرورت انجام تحقیقات مقدماتی و حضور متهم و حفظ حقوق بزه دیده امری اساسی محسوب می گرددو از سوی دیگر دادرسی منصفانه و اصل برائت مانع ایجاد محدودیت برای افرادی محسوب می شود که بزهکاری و مجرمیت آنها ثابت نشده است. بنابر این حد اکثر سعی موجود در تدوین مقررات مربوط به قرار های تامین کیفری در قانون این مسئله بوده است که با حفظ ضرورت انجام تحقیقات مقدماتی و حفظ حقوق بزه دیدگان، دادرسی با اصل برائت مغایرت نداشته باشد.از آنجا که قرار های تامین کیفری یکی از موارد ضروری در جریان تحقیقات مقدماتی محسوب می گردد و با توجه به این ضرورت، در قانون نیز سعی بر این بوده است تا کارکرد و نقش این قرار ها در جریان تحقیقات مقدماتی به شکل مطلوب تری نمایان گردد.

۲- ۳- اهمیت پژوهش

اهمیت موضوع از ان جهت است که در حال حاضر در محاکم ایران این امر مانند بسیاری ازاموردیگردرحاله ای از ابهام و هریک ازمحاکم به سلیقه خود و استنباط خویش از قانون عمل می کنند. عده ای این موضوع را مربوط به اجرای احکام مدنی و عده ای دیگر در حوزه وظایف اجرای احکام کیفری می دانند. ریشه این اختلاف نظر قدر مسلم نقص قانون است چرا که قانون وجود امری را پیش بینی کرده اما به نحوه اجرای آن اشاره ای نکرده است.در مجموع شاید نظر اکثریت این باشد که ضبط و اخذ توسط اجرای احکام مدنی و طبق قوانین اجرای احکام مدنی انجام شود ولی ایرادات اساسی نیز بر آن وارد است که بررسی خواهد شد.

۲-۴- هدف پژوهش

بیان نوآوری  در قانون آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها

بیان چالشهای آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها

بیان راهکارهای و رفع چالش های آ.د. ک ۹۲ در حوزه قرارها

۳- پیشینه پژوهش: (حداقل دو تا سه صفحه شامل مروری بر آخرین پژوهشها و تشریح نواقص احتمالی یا قوت آنان)

در زمینه قرارهای تأمین کیفری، انواع آن و نحوه صدور آن تاکنون پایان نامه  ها و کتب متعددی به رشته تحریر در آمده اند. اما در زمینه ضمانت اجرای عدم رعایت آن از ناحیه کفیل یا وثیقه گذار با توجه به کاربردی بودن آن و نظریات مشورتی متعدد صادره از اداره حقوقی قوه قضائیه، ضرورت تجزیه و تحلیل دقیق این موضوع برای تدوین قوانین مناسب و کارآمد در این راستا احساس می شود.

موضوع انتخابی پایان نامه، موضوع گسترده ای می باشد. با توجه به تحقیقات و مطالعات صورت گرفته ، قرارهای بازپرس در حقوق ایران و مقایسه آن با حقوق فرانسه؛ نگارش آقای نوذر یزدانی یا موضوع توقیف احتیاطی در حقوق ایران و از نظر حقوقی تطبیقی، نگارش آقای حسین نیکزاد. البته موضوع بررسی قرار های تأمین  کیفری در حقوق ایران (قبل و بعد از انقلاب) نگارش اقای نجف جابری، لیکن این موضوع بیشتر به بررسی مبنایی قرارهای تأمین  کیفری پرداخته است و کمتر جنبه تطبیقی دارد. برخی نیز به تحقیق کتابخانه ای- میدانی در خصوص موضوع پرداخته اند. از جمله موضوع بررسی قرارهای تأمین در حوزه قضایی ورامین؛ در دانشگاه شهید بهشتی نیز موضوع: تأمین  از متهم و سابقه تاریخی آن در حقوق ایران توسط آقای بهمن رازانی، و بالاخره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز،  موضوع توقیف احتیاطی در حقوق ایران توسط آقای الیاس محمودی نگارش یافته است.

۴- تعریف واژگان کلیدی:

قرارهای تأمین کیفری

صدور قرار تأمین یکی از مهم‌ترین ملزومات در رسیدگی‌های قضایی است که به منظور دسترسی به متهم و حضور بموقع وی در محکمه، جلوگیری از فرار یا مخفی شدن او و تضمین حقوق بزه‌دیده برای جبران ضرر و زیانش صادر می‌شود. بازپرس پس از تفهیم اتهام و تحقیق لازم، در صورت وجود دلایل کافی یکی از قرارهای تأمین را صادر می‌کند.

اخذ کفالت

کفیل در لغت به معنی ضامن و کسی که از دیگری کفالت کند، می‌باشد.  کفیل در اصطلاح حقوقی، کفیل شخصی است که حضور مرتب متهم را در مواقع احضار او در برابر مبلغ معینی وجه، تعهد و کفالت می‌نماید.

کفالت: عقدی است که به موجب آن شخص ثالثی که کفیل نامیده می‌شود حضور مورد نیاز متهم (مکفول) را نزد مقامات قضائی تا پایان رسیدگی و صدور و اجرای حکم در ازای مبلغ معینی (وجه الکفاله) تعهد می‌کند.

ضبط وثیقه

معنای حقوقی وثیقه به‌عنوان تأمین کیفری، وجه مال یا دارایی غیرمنقولی است که در ازای شرطی نزد طرف قرارداد یا دادگاه سپرده می‌شود. در ماده ۱۳۲ قانون آیین دادرسی کیفری نیز آمده است؛ به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی در موارد لزوم و جلوگیری از فرار یا پنهان شدن یا تبانی با دیگری، قاضی مکلف است پس از تفهیم اتهام به وی یکی از قرارهای تامین کیفری را صادر کند.

وجه التزام

التزام که جمع آن التزامات است در لغت به معنای همراه بودن – ملازمه شدن – به گردن گرفتن – ملزم شدن به امری – آماده کردن درآمدهای مالیاتی و همراهی ( دلالت ) می باشد .

کفیل

در واقع کفالت یک عقد است که یکنفر در در برابر یک شخصی متعهد می شود که یک نفررا هرگاه بخود حضور یابد ، به عنوان مثال علی به احمد تعهد می دهد هر گاه احمداز او خواست حسین  را در مقابل او حاضر نماید ( ماده ۷۳۴) قانون مدنی که در این صورت متعهد را کفیل و شخص ثالث را مکفول  و  طرف دیگر ا مکفول له می نامند و در مورد مثال فوق علی را کفیل واحمد را مکفول له وحسین را مکفول است

وثیقه گذار

وثیقه را در لغت به معنای «استوار» ، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» گویند و به اصطلاح در معانی زیر به کار رفته است:

۱) در اصطلاح مالی (منقول و غیرمنقول) که وام گیرنده تحت یکی از صورت های قانونی از قبیل رهن یا معامله با حق استرداد، آن را نزد وام دهنده می گذارد و وام می ستاند تا اگر در موعد مقرر آن را پس نداد، وام دهنده بتواند از محل فروش وثیقه و قیمت آن، طلب خود را وصول کند.

۲) مالی که برای تضمین حسن اجرا تعهد داده می شود. در این صورت، دین بالفعل و محققی وجود ندارد; به عکس رهن و بیع شرط که باید در آنها دین بالفعل در حین عقد باشد.کفالت «کفال» تعقدی است که به موجب آن یک طرف در مقابل طرف دیگر، احضار شخص ثالثی را تعهد کند. برابر ماده ۷۳۴ قانون مدنی، متعهد را کفیل، ثالث را مکفول و طرف دیگر عقد (متعهدله) را مکفول له گویند.

۵- تعریف عملیاتی متغیر/ متغیرها

وابسته / مستقل/ میانجی / پایش / مداخله جو

۶- سوال/ سوال های پژوهش

سوال اصلی

درصورت عدم رعایت قرارهای تامین کیفری در قانون آیین دادرسی  کیفری  چه ضمانت اجراهایی را ب دنبال خواهد داشت؟

سوال فرعی ۱

نوآوری های قانون آیین دادرسی  کیفری ۹۲ در حوزه قرارها چگونه می باشد؟

سوال فرعی ۲

در قانون آیین دادرسی کیفری در صورت منع تعقیب متهم درمورد قرار تامین کیفری وی چه تصمیم از سوی  دادگاه باید اتخاذ گردد؟

۷- فرضیه/ فرضیه های پژوهش

فرضیه اصلی

عدم رعایت قرارهای تامین کیفری در قانون آیین دادرسی کیفری ضمانت اجرایی در پی خواهد داشت.

فرضیه فرعی ۱

نوآوری های قانون آیین دادرسی  کیفری ۹۲ در حوزه قرارها چگونه می باشد.

در قانون آیین دادرسی کیفری۹۲ در حوزه قرارها در نوع و تعداد قرارها نوآوری  صورت گرفته است.

فرضیه فرعی ۲

در قانون آیین دادرسی کیفری در صورت منع تعقیب متهم درمورد قرار تامین کیفری وی چه تصمیم از سوی  دادگاه باید اتخاذ گردد؟

در صورت منع تعقیب متهم، دادگاه از قرار تامین کیفری صادره رفع اثر  خواهد کرد.

۸- روش پژوهش:

۸-۱- آزمودنیها: (تعداد آزمودنی ها، روش انتخاب و معیار انتخاب آنها، خصوصیات جمعیت شناسی آنها)

روش تحقیق بشر در این پژوهش کتابخانه ای بوده و منابع مستندات فقهی و قانونی از نظر اندیشمندان فقیه و حقوقدان بکار گرفته شده است. همچنین به لحاظ رویکرد کاربردی و ملاحظه  رویه موجود به نظریات مطروحه توسط قضاوت در نشست های قضائی، نظریات مشورتی اداره حقوقی و بخشنامه های صادره نیز توجه شده و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

روش تحقیق در خصوص این موضوع از نوع روش توصیفی – تحلیلی می باشد. توصیفی از آن جهت که باید تمام پارامترها و زوایای مورد بحث به طور کامل توضیح داده و با استفاده از منابع و مآخذ داخلی و خارجی به بسط و توضیح آن پرداخته شود. روش تحلیلی نیز می باشد از آن جهت که به بررسی و تحلیل ارتباطات اجتماعی برای دستیابی و اندازه گیری متغیرها می باشد.

۸-۲- طرح پژوهشی:( آیا طرح کیفی است یا کمی،توصیفی است یا توضیحی؛ چرایی انتخاب طرح)

این پژوهش در دو بخش ارائه می گردد.

بخش اول در دو فصل جداگانه به مفاهیم و ماهیت می پردازد.

در فصل اول { مفاهیم } بررسی مفهوم لغوی و اصطلاحی قرار، و متناسب بودن قرار تامین مورد بحث قرار می گیرد.

فصل دوم  {ماهیت  } بصورت تفصیل به هر یک از قرار های التزام، کفالت، وثیقه و بازداشت موقت پرداخته است.

بخش دوم نیز شامل دو فصل با عناوین ضمانت اجرای عدم رعایت قرار و رویه عملی می باشد.

در فصل اول به نحو اخذ وجه التزام، شرایط شکلی اخذ وجه الکفاله و ضبط وجه الوثاقه، شرایط تحقیق مسئولیت کفیل و وثیقه گذار، حدود و مسئولیت آنها و شیوه خواستن متهم از نامبردگان پرداخته می شود.

فصل دو م {رویه علمی } شامل بررسی نظریات اداره حقوقی قوه قضائیه، رویه علمی، بخشنامه های موجود می باشد و در پایان نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه می گردد.

۸-۳- ابزار پژوهش: (ابزار جمع آوری اطلاعات شامل آزمون، مصاحبه، پرسشنامه، سیاهه واررسی، و… و نیز نحوه تدوین آنها)

ابزار گردآوری اطلاعات:

فیش برداری، مشاهده و تحقیق شبکه ای

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات:

روش تحقیق در این پژوهش به صورت تحلیلی – اسنادی انجام خواهد شد و با استناد به کتابها و منابع حقوقی صورت می گیرد. به این ترتیب در این پژوهش با توجه به ماهیت و هدف پژوهش که تعیین ماهیت اقاله و بررسی آثار آن در عقود معین مصرحه قانون مدنی در حقوق ایران است، با روش توصیفی – تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.بنابراین در سازماندهی و انجام تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی تلاش می گردد با استفاده از اصول منطقی و علمی به تبیین و توصیف دقیق پدیده­های مورد بحث پرداخته شود.

اطلاعات مورد نیاز در این پژوهش با استفاده از منابع داخلی از طریق کتابخانه ای و اینترنتی به دست آمده است. ابزارجمع آوری در این قسمت، همه اسناد چاپی مانند کتاب، مجلات، دایره المعارف، فرهنگ نامه ها، روزنامه ها، هفته نامه ها، سالنامه ها، ماهنامه ها، لغت نامه ها، مصاحبه های چاپ شده، پژوهش نامه ها، متون چاپی نمایه شده در بانک های اطلاعاتی و اینترنت و هر منبعی که به صورت چاپی قابل شناسایی باشد، است.

۸-۴- شیوه کار: (توصیف روش انجام کار و روش جمع آوری داده ها با جزییات کامل)

روش تحقیق در این پژوهش به صورت تحلیلی – اسنادی انجام خواهد شد و با استناد به کتابها و منابع حقوقی صورت می گیرد. به این ترتیب در این پژوهش با توجه به ماهیت و هدف پژوهش که تعیین ماهیت اقاله و بررسی آثار آن در عقود معین مصرحه قانون مدنی در حقوق ایران است، با روش توصیفی – تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.بنابراین در سازماندهی و انجام تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی تلاش می گردد با استفاده از اصول منطقی و علمی به تبیین و توصیف دقیق پدیده­های مورد بحث پرداخته شود.

۹- تجزیه و تحلیل داده ها: (توصیف ماهیت داده های جمع آوری شده و نوع تجزیه و تحلیل آماری مورد نیاز)

روش تحقیق در این پژوهش به صورت تحلیلی – اسنادی انجام خواهد شد و با استناد به کتابها و منابع حقوقی صورت می گیرد. به این ترتیب در این پژوهش با توجه به ماهیت و هدف پژوهش که با روش توصیفی – تحلیلی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. بنابراین در سازماندهی و انجام تحقیق به صورت توصیفی و تحلیلی تلاش می گردد با استفاده از اصول منطقی و علمی به تبیین و توصیف دقیق پدیده­های مورد بحث پرداخته شود.

۱۰- محدود یت های پژوهش: (ذکر موانعی که ممکن است در نهایت نتایج را تحت تاثیر قرار دهد)

همواره پژوهشگران در تحقیقات خود با محدودیت هایی مواجه هستند که بخشی از آنها حتی در ابتدای کار نیز خود را نشان می دهند.

از عمده ترین ارکان تحقیق و پژوهش دسترسی به آمار و اطلاعات است.

در این زمینه مشکلاتی وجود دارد که موجب شده خدمات تحقیقاتی از قبیل دسترسی به کتب، مجلات، آمار، بانک های اطلاعاتی و … در کشور به راحتی ممکن نباشد.

بخشی از این مشکل ناشی از فقدان یا کمبود هریک از خدمات تحقیقات فوق است و از سوی دیگر فرهنگ غلط، سبب خصوصی تلقی کردن این موارد شده و در نتیجه افراد و موسسات به نوعی از انتقال یافته های خویش به دیگران خودداری می کنند.

۱۱- منابع پژوهش: (بر اساس دستورالعمل تنظیم منابع پژوهشی (APA ) ویرایش ششم؛ ذکر حد اقل شش مورد از منابع مربوط به پنج سال اخیر)

کتاب : نام خانوادگی ، نام، سال نشر،عنوان کتاب،مترجم، محل انتشار: ناشر، جلد

مقاله : نام خانوادگی، نام ، عنوان مقاله، عنوان نشریه، سال، دوره، شماره،صفحه

  1. زراعت، عباس، آیین دادرسی کیفری در نظم حقوق کنونی، ج اول، تهران، انتشارات دانش پذیر، ۱۳۸۳٫
  2. اردبیلی، محمد علی، حقوق جزای عمومی، ج اول، تهران، انتشارات میزان، چ پنجم، ۱۳۸۲٫
  3. زراعت، عباس، آیین دادرسی کیفری در نظم حقوق کنونی، ج اول، تهران، انتشارات دانش پذیر، ۱۳۸۳٫
  4. آخوندی، محمود، آئین دادرسی کیفری، جلد دوم، تهران، انتشارات فرهنگ و ارشاد اسلامی،۱۳۸۵٫
  5. آشوری، محمد،آیین دادرسی کیفری، ج دوم، تهران، انتشارات سمت، چ هشتم، ۱۳۸۶٫
  6. آشوری، محمد، عدالت کیفری، تهران، انتشارات گنج دانش، ۱۳۷۶٫
  7. آشوری، بشیریه،هاشمی، یزدی، حقوق بشر و مفاهیم مساوات، انصاف، عدالت، تهران، انتشارات گرایش،چ اول، ۱۳۸۳٫
  8. آقا بابایی، بنی اسمائیل، بازداشت موقت از نگاه فقه و حقوق، قم، انتشارات وثوق، ۱۳۸۳٫
  9. بکاریا، سزار، رساله جرائم و مجازات ها، ترجمه محمد علی اردبیلی، تهران، انتشارات میزان، چ پنجم، ۱۳۸۵٫
  10. بوریکان، ژاک، سیموان آن ماری، آیین دادرسی کیفری، ترجمه عباس تدین، تهران، انتشارات خرسندی، چ اول، ۱۳۸۹٫
  11. جرج ولد و دیگران، جرم‌شناسی نظری، ترجمه علی شجاعی، چ اول، انتشارات سمت،
  12. جعفری لنگرودی، محمد جعفر، ترمینولوژی حقوق، تهران، انتشارات گنج دانش، چ هشتم،
  13. جعفری لنگرودی، محمدجعفر، ، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، ج سوم، تهران، انتشارات گنج دانش، ۱۳۷۸٫
  14. دفتر مطالعات و بررسیهای اجتماعی قوه قضاییه، فراسوی توسعه قضایی، انتشارات قوه قضاییه، مرکز مطبوعات و انتشارات، ۱۳۸۱٫

۱۲- ضمائم: (نمونه ابزار پژوهش در صورت لزوم، فرمهای رضایت نامه در صورت لزوم، جداول …. )

۱۳- اطلاعات مربوط به استاد راهنما:

       ۱۴- اطلاعات مربوط به استادان مشاور

۱۵-  جدول زمان بندی مراحل انجام دادن پژوهش از زمان تصویب تا دفاع نهایی

تاریخ تصویب
از تاریختا تاریخ
  
جمع آوری اطلاعات  
تجزیه و تحلیل داده‌ها  
نتیجه گیری و نگارش پایان‌نامه  
تاریخ دفاع نهایی  
الف :
امضاءتاریخ:نام و نام خانوادگی استاد راهنما:
امضاءتاریخ:نام و نام خانوادگی استاد مشاور :
امضاءتاریخ:نام و نام خانوادگی استاد مشاور :
  1. ۱۶٫ تأییدات

ب. نظریه کمیته تخصصی گروه

۱  . ارتباط داشتن موضوع تحقیق با رشته تحصیلی دانشجو :

¨                        ارتباط ندارد ¨                       ارتباط فرعی دارد ¨     ارتباط دارد

۲ . جدید بودن موضوع :

¨                             خیر¨                                  در ایران بلی¨       بلی

۳ ، اهداف بنیادی و کاربردی :

¨                                    مطلوب نیست¨                           قابل دسترسی نیست ¨       قابل دسترسی است

۴ . تعریف مسأله :

¨                                                     رسا نیست¨      رسا است

۵ . فرضیات :

¨                                 درست تدوین نشده و ناقص است¨    درست تدوین شده است

 ۶٫ روش تحقیق دانشجو :

¨                                 مناسب نیست ¨ مناسب است 

۷ . محتوا و چارچوب طرح :

 ¨                         از انسجام برخوردارنیست ¨از انسجام برخوردار است

امضاءنوع رأیسمت و تخصصنام و نام خانوادگیردیف
    ۱
    ۲
    ۳
    ۴
    ۵

موضوع پژوهش پایان نامه خانم / آقای

رشته :¨ دکترای حرفه‌ای¨دانشجوی مقطع : کارشناسی ارشد

تحت عنوان :

رأی ¨ رأی از ¨ یا با تعداد ¨در جلسه مورخ                       کمیته تخصصی گروه مطرح شد و به اتفاق آرا

¨ قرار نگرفت. ¨ مورد تصویب اعضاء قرار گرفت

مدیر گروه                                    تاریخ                                           امضاء

پ.نظریه شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده:

موضوع و طرح تحقیق پایان نامه آقای / خانم :                                                      دانشجوی مقطع :           

رشته                                   که به تصویب کمیته تخصصی  رسیده بود, در جلسه مورخ :

در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر مورد تصویب اکثریت اعضاء(تعداد            نفر)

قرار گرفت/قرار نگرفت.

توضیحاتامضاءنوع رأی

(موافق یا مخالف)

نام و نام خانوادگیردیف
   دکتر علی غلامی مهرداد۱
   دکتر رؤیا تاج بخش۲
   دکتر جواد رجبی سلمان۳
   دکترسید داریوش احمدی۴
   دکتر جلیل اصلانی۵
امضاءتاریخنام و نام خانوادگی رییس شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده
   

دکتر علی غلامی مهرداد

امضاءتاریخنام و نام خانوادگی مدیر کل تحصیلات تکمیلی واحد
  دکتر علی برهمند

فرم الف                 فرم اطلاعات پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای

دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و پردیس تحصیلات تکمیلی علوم و پژوهشات استان همدان

این قسمت توسط سازمان مرکزی پر می شود.
  
عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای :
نام ونام خانوادگی دانشجو:

شماره دانشجویی:

سال و نیمسال اخذ پایان نامه:

تعداد واحد پایان نامه:

گروه تحصیلی: علوم انسانی علوم پایه علوم پزشکی فنی ومهندسی کشاورزی هنررشته تحصیلی:

گرایش:

مشخصات استاد راهنما:                                                                         شماره شناسنامه:

نام ونام خانوادگی:                                                                                  استان محل تولد:

محل صدور:                                                                                          شهرستان محل تولد:

نام پدر:                                                                                                 تاریخ تولد:

نوع همکاری:تمام وقت۴۴ ساعت     تمام وقت۳۲ساعت     نیمه وقت     حق التدریس    تمام وقت بورسیه

تمام وقت طرح مشمولین             عضو هیأت علمی- قطع همکاری               مدعو

آخرین مدرک تحصیلی: فوق تخصص           دکتری تخصصی  معادل دکتری  دکتری حرفه ای    فوق لیسانس

معادل فوق لیسانس    حوزوی معادل دکتری                □ حوزوی معادل فوق لیسانس

گروه عمده تحصیلی:پزشکی      علوم انسانی     علوم پایه         هنر      فنی و مهندسی     کشاورزی

رشته تحصیلی:           مرتبه علمی:            پایه مرتبه علمی:             گروه آموزشی:

امضای استاد راهنما

مشخصات استاد مشاور:                                                                    شماره شناسنامه:

نام ونام خانوادگی:                                                                            استان محل تولد:

محل صدور:                                                                                     شهرستان محل تولد:

نام پدر:                                                                                          تاریخ تولد:

نوع همکاری:تمام وقت۴۴ ساعت     تمام وقت۳۲ساعت     نیمه وقت    حق التدریس    تمام وقت بورسیه

تمام وقت طرح مشمولین             عضو هیأت علمی- قطع همکاری

آخرین مدرک تحصیلی: فوق تخصص           دکتری تخصصی  معادل دکتری  دکتری حرفه ای    فوق لیسانس

معادل فوق لیسانس    حوزوی معادل دکتری                □ حوزوی معادل فوق لیسانس

گروه عمده تحصیلی:پزشکی      علوم انسانی     علوم پایه         هنر      فنی و مهندسی     کشاورزی

رشته تحصیلی:        مرتبه علمی:                پایه مرتبه علمی:               گروه آموزشی:

امضای استاد مشاور

امضای مدیر گروه مربوط                                                                                           امضای معاون تحصیلات تکمیلی واحد

فرم شماره ۱

فرم تعهد حسن انجام کار و نظارت دقیق اساتید راهنما و مشاور

اینجانبان اساتید راهنما و مشاور پایان نامه/ رساله خانم/ آقای………………………………. دانشجوی مقطع………………… رشته………………………………… گرایش…………………… با عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

متعهد می شویم گزارشات دوره ای طرح فوق را به طور دقیق بررسی نموده و تطابق محتوا و فرمت آن را با اصول علمی کنترل نماییم.

نام و نام خانوادگی استاد راهنما:                                   نام و نام خانوادگی استاد مشاور:

تاریخ و امضا:                                                       تاریخ و امضا:

در تاریخ ……………………… فرم مزبور که به امضا اساتید محترم راهنما و مشاور رسیده است، دریافت گردید.

امضا مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۲

فرم تعهد اساتید در قبال نتایج حاصل از پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری

اینجانبان اساتید راهنما و مشاور پایان نامه/ رساله خانم/ آقای………………………………. دانشجوی مقطع………………… رشته………………………………… گرایش…………………… با عنوان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. متعهد می شویم نتایج حاصل از پژوهش مذکور(در قالب کتاب، مقاله، طرح پژوهشاتی، اختراع ، اکتشاف و ……..) را به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان منتشر نمائیم.

نام و نام خانوادگی استاد راهنما:                                   نام و نام خانوادگی استاد مشاور:

تاریخ و امضا:                                                       تاریخ و امضا:

در تاریخ ……………………… فرم مزبور که به امضا اساتید محترم راهنما و مشاور رسیده است، دریافت گردید.

امضا مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۳

فرم تعهد دانشجویان در قبال نتایج حاصل از پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری

اینجانب………………………….. دانشجوی ورودی………….. مقطع……………………….. رشته ……………………..

گرایش…………………….. که موضوع پایان نامه/رساله ام تحت عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………… در شورای گروه تخصصی به تصویب رسیده، متعهد می گردم:

الف) کلیه مطالب و مندرجات پایان نامه / رساله ام بر اساس اصول علمی و حاصل از پژوهشات خودم تهیه شود و درصورت استفاده از مطالب، نتایج پژوهشات، نقل قول ها، جداول و نمودارهای دیگران در پایان نامه/ رساله، منابع و ماخذ آن به نحوی که قابل تشخیص و تفکیک از متن اصلی باشد قید گردد.(بر اساس بخشنامه شماره۲۵۱۰۹۴/۸۷ مورخ ۲۹/۷/۸۷ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، چنانچه فرد دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی باشد و موضوع تخلف به رساله دکترا یا پایان نامه کارشناسی ارشد وی مربوط باشد، ادامه تحصیل و فعالیت آموزشی نامبرده در هر مرحله از دوره های مذکور که باشد، متوقف شده و امکان ادامه تحصیل یا دفاع از پایان نامه(رساله) خود را نخواهد داشت. در صورتی که فرد فارغ التحصیل شده باشد، حسب نوع و میزان غیرقانونی استفاده و کپی برداری از آثار دیگران توسط وی با او برخورد خواهد شد و می تواند حتی منجر به لغو دانشنامه وی از طریق مراجع قانونی شده و می بایست علاوه بر محرومیت های مذکور، خسارات مادی و معنوی وارده به دانشگاه و افراد ذینفع دیگر را نیز بپردازد.)

ب) در صورتیکه از نتایج پژوهشاتم علاوه بر پایان نامه/رساله، کتاب، مقاله، اختراع، اکتشاف و هرگونه تولیدات علمی حاصل شود، صرفاً به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بوده و این موضوع صراحتاً در مکاتبات و تولیدات اینجانب درج و بر اساس ضوابط دانشگاه اقدام نمایم.

ج) در صورت استفاده از کمکهای مالی و غیرمالی نهادهای دولتی و غیردولتی از موضوع پژوهش اینجانب، مراتب را کتباً به دانشکده اطلاع دهم در غیر اینصورت دانشکده مجاز به تغییر عنوان پایان نامه یا سایر اقدامات حقوقی می باشد.

نام و نام خانوادگی دانشجو:

تاریخ و امضا

در تاریخ………………. فرم مزبور که توسط آقای/ خانم ………………………….. به امضا رسیده است دریافت گردید.                                         امضا مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۴

فرم تعهد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در قبال دریافت حمایت های مالی و غیرمالی از موضوع پژوهش

اینجانب………………………….. دانشجوی ورودی………….. مقطع……………………….. رشته ………………………………..گرایش…………………….. که موضوع پایان نامه/رساله ام تحت عنوان …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………… در شورای گروه تخصصی به تصویب رسیده، متعهد می گردم در صورت استفاده از کمکهای مالی و غیرمالی نهادهای دولتی و غیردولتی از موضوع پژوهش اینجانب، مراتب را کتباً به دانشکده اطلاع دهم در غیر اینصورت دانشکده مجاز به تغییر عنوان پایان نامه یا سایر اقدامات حقوقی می باشد.

نام و نام خانوادگی دانشجو:

تاریخ و امضا

در تاریخ……………… فرم مزبور که توسط آقای/خانم……………………………… به امضا رسیده است دریافت گردید.

امضا مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۵

اینجانب………………………….. دانشجوی ورودی………….. مقطع……………………….. رشته ……………………..

گرایش…………………….. که موضوع پایان نامه/رساله ام تحت عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………………………… در شورای گروه تخصصی به تصویب رسیده، اعلام می دارم:

الف) عضو هیات علمی و یا بورسیه هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نمی باشم و متعهد می گردم چنانچه در طول مدت تحصیل ، به عنوان هیات علمی یا بورسیه هریک از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوم مراتب را کتباً به دانشکده  مربوطه اطلاع دهم 

ب) عضو هیات علمی/ بورسیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد…………………….. می باشم.

صحت موارد فوق بر عهده اینجانب بوده و در صورتی که خلاف آن ثابت شود دانشگاه مجاز به انجام هرگونه اقدامات حقوقی می باشد.

***لازم به ذکراست برای دانشجویانی که عضو هیات علمی و بورسیه واحدهای دانشگاهی هستند، به مقالات چاپ و ارائه شده توسط آنها در مجلات علمی یا کنفرانس های برگزار شده در همان واحد، هیچ نمره ای تعلق نمی گیرد.

نام و نام خانوادگی دانشجو:

تاریخ و امضاء:

در تاریخ………………. فرم مزبور که توسط آقای/خانم ………………………….. به امضا رسیده است دریافت گردید.

امضا مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۶

فرم تعهد دانشجو در مورد تکراری نبودن موضوع پایان نامه

اینجانب………………………….. دانشجوی ورودی………….. مقطع……………………….. رشته ………………………………..گرایش…………………….. که موضوع پایان نامه/رساله ام تحت عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………………………….

در شورای گروه تخصصی به تصویب رسیده، متعهد می گردم عنوان پایان نامه اینجانب تکراری نمی باشدو در صورتی که در هریک از مراحل پژوهش، تکراری بودن عنوان پایان نامه محرز گردد، دانشگاه مجاز می باشد هرگونه اقدام و برخورد قانونی را در مورد اینجانب اعمال نماید.

تذکر مهم: به همراه این فرم، دانشجو می بایست برگه جستجو از سایت پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (ایران داک) مبنی بر عدم یافت رکورد از عنوان پایان نامه خود را تحویل دهد.

                                                                             نام و نام خانوادگی دانشجو:

                                                                               تاریخ و امضا

در تاریخ……………… فرم مزبور که توسط آقای/خانم……………………………… به امضا رسیده است دریافت گردید.

امضا مدیر پژوهش دانشکده

فرم شماره ۷

فرم تعهد تکراری نبودن موضوع در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

ریاست محترم کتابخانه مرکزی واحد همدان

با سلام

احتراماً با توجه به اینکه خانم/ آقای…………………………….. دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد/دکتری رشته…………………………… در حال انتخاب موضوع رساله/پایان نامه می باشد، خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به بررسی و جستجوی عنوان پیشنهادی ذیل (از نظر تکراری نبودن موضوع) اعلام نظر فرمایند:

…………………………………………………………………………………………………………………………

 نام و نام خانوادگی مدیرگروه تخصصی

                                                                      امضا و تاریخ

مدیر محترم گروه تخصصی…………………………..

احتراما در پاسخ به استعلام به عمل آمده اعلام می دارد عنوان فوق در پایگاه اطلاعاتی کتابخانه مرکزی واحد همدان مورد جستجو قرار گرفت و

عنوانی با همین عبارت یافت نشد 

عنوانی مشابه آن بصورت ذیل یافت شد

توضیحات( در صورتی که مشخصات پایان نامه/رساله ای تحت عنوان فوق تکراری بود، اطلاعات زیر تکمیل گردد):

نام استاد راهنما:

نام دانشجو:

رشته تحصیلی:

سال تحصیلی:

عنوان پایان نامه:

نام و نام خانوادگی کنترل کننده

سمت                                                                                                                            تاریخ و امضاء:

فرم شماره ۸

فرم تعهد تخصیص ظرفیت کد توسط استاد راهنما و مشاور

اینجانبان اساتید راهنما و مشاور پایان‌نامه / رساله، خانم/آقای …………………………………، دانشجوی مقطع  کارشناسی ارشد رشته …………………….. گرایش……………………………………….. متعهد می‌شویم در زمان آمادگی دفاع دانشجو از پایان نامه/رساله که با ارائه مدارک به اداره پژوهش دانشکده محرز می گردد، ظرفیت خالی برای اخذ کد جهت دانشجوی مذکور موجود باشد در غیر این صورت دانشگاه اجازه دفاع را به دانشجو نخواهد داد. بدیهی است چنانچه تحت هر شرایطی و در هر زمان، دانشگاه خلاف موارد ذکر شده را مشاهده نماید نسبت به تصمیم اتخاذ شده هیچگونه ادعایی نداشته و حق هر گونه اعتراض را از خود سلب و ساقط می نمائیم.

نام و نام‌خانوادگی استاد راهنما:                                                  نام و نام‌خانوادگی استاد راهنما:

تاریخ و امضاء                                                                   تاریخ و امضاء

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

اینجانب ………………… دانشجوی ورودی ………………………. مقطع کارشناسی ارشد رشته ……………………… گرایش …………………. متعهد می شوم در زمان ارائه مدارک به دانشکده جهت اعلام آمادگی دفاع، اساتید راهنما و مشاور ظرفیت خالی جهت اخذ و تایید کد را داشته باشند در غیر این صورت دانشگاه اجازه دفاع به دانشجو را نخواهد داد. بدیهی است چنانچه تحت هر شرایطی و در هر زمان، دانشگاه خلاف موارد ذکر شده را مشاهده نماید نسبت به تصمیم اتخاذ شده هیچگونه ادعایی نداشته و حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط می نمائیم.

نام و نام‌خانوادگی دانشجو

تاریخ و امضاء

فرم شماره ۹

سیاهه وارسی پروپوزال توسط استاد محترم راهنما

مدیر محترم گروه ……………………

با سلام و احترام

به استحضار می­رساند فرم طرح تحقیق (پروپوزال) آقای/خانم …………………………………………….. توسط اینجانب بررسی و موارد ذیل مورد تائید می­باشد:

۱- کنترل مشخصات استادان محترم راهنما و مشاور از حیث درج صحیح مشخصات و مرتبه علمی دانشگاهی.

۲- بیان مسئله، فرضیات تحقیق (سوالات تحقیق) و اهداف بطور مناسب ارائه شده است.

۳- جنبه نوآوری موضوع تحقیق در حد قابل قبول می­باشد.

۴- مراجع و منابع معتبر و به­روز علمی برای انجام تحقیق مورد استفاده قرار گرفته­اند.

۵- روش تحقیق و زمان­بندی انجام پژوهش مورد تائید می­باشد.

۶- به لحاظ اصول نگارش مورد تائید است.

۷- عنوان فارسی و لاتین پژوهش همخوانی دارند.

نام و نام­خانوادگی استاد راهنما:

امضاء:

فرم شماره ۱۰

سیاهه وارسی پروپوزال توسط استاد محترم داور

مدیر محترم گروه ……………………….

با سلام و احترام

به استحضار می­رساند فرم طرح تحقیق (پروپوزال) آقای/خانم ……………………………………………………. توسط اینجانب بررسی و موارد ذیل مورد ارزیابی قرار گرفت:

۱- مشخصات استادان راهنما و مشاور از حیث ارتباط با موضوع و مرتبه علمی دانشگاهی.                             مناسب است.

دلیل نامناسب بودن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۲- بیان مسئله، فرضیات تحقیق (سوالات تحقیق) و اهداف بطور گویا ارائه شده است.                                  مناسب است.

دلیل نامناسب بودن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۳- جنبه نوآوری موضوع تحقیق در حد قابل قبول می­باشد.                                                                 مناسب است.

دلیل نامناسب بودن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۴- مراجع و منابع معتبر و به روز علمی برای انجام تحقیق مورد استفاده قرار گرفته­اند.                                مناسب است.

دلیل نامناسب بودن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۵- روش تحقیق و زمان­بندی انجام پژوهش مورد تائید می­باشد.                                                            مناسب است.

دلیل نامناسب بودن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

۶- به لحاظ اصول نگارش مورد تائید است.                                                                                      مناسب است.

دلیل نامناسب بودن: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

                                                                                                      نام و نام­خانوادگی استاد داور:

                                                                                   امضاء:         

فرم شماره۱۱

تاریخ: …………………………..

شماره: ………………………..

دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

بسمه تعالی

استاد ارجمند جناب آقای / سرکار خانم ………………………………………..

با سلام

ضمن تشکر بدین وسیله راهنمایی پایان نامه ارشد آقای / خانم               دانشجوی رشته                   که در تاریخ                       در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده به تصویب رسیده است، به جناب عالی واگذار می گردد. خواهشمند است علاوه بر هدایت و نظارت مستمر بر کار نامبرده در طول این تحقیق گزارش کتبی سیر پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار از ایشان گرفته، پس از تائید به مدیر محترم گروه ارائه فرمایید.

                                                                                                 علی غلامی مهرداد

                                                                                                    رییس دانشکده علوم انسانی

فرم شماره ۱۲

تاریخ: …………………………..

شماره: ………………………..

دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان

بسمه تعالی

استاد ارجمند جناب آقای / سرکار خانم ………………………………………..

با سلام

ضمن تشکر بدین وسیله مشاوره پایان نامه ارشد آقای / خانم                   دانشجوی رشته                   که در تاریخ                       در شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده به تصویب رسیده است، به جناب عالی واگذار می گردد. خواهشمند است علاوه بر هدایت و نظارت مستمر بر کار نامبرده در طول این تحقیق گزارش کتبی سیر پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار از ایشان گرفته، پس از تائید به مدیر محترم گروه ارائه فرمایید.

                                                                                                 علی غلامی مهرداد

                                                                                                    رییس دانشکده علوم انسانی

فرم شماره ۱۳

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد همدان

باسمه تعالی

ریاست محترم دانشکده ………………..

با سلام

احتراماً اینجانب ……………………………… دانشجوی ورودی …………………  مقطع کارشناسی ارشد رشته ………………….. که در تاریخ ………………….. از پایان نامه خود تحت عنوان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..دفاع نموده ام، باتوجه به اینکه امکان ارائه مقاله و اخذ پذیرش و مجوز چاپ آن در مجلات علمی معتبر برای اینجانب وجود ندارد، خواهشمندم دستور فرمایید نمره دفاع از پایان نامه ام که در جلسه دفاع توسط اعضای هیات داوری تعیین شده (حداکثر ۱۸ از ۲۰نمره)، به عنوان نمره نهایی منظور شود (۲ نمره مربوط به مقالات برای اینجانب محاسبه نشود). بدیهی است پس از امضاء این تعهد نامه حق هیچ گونه اعتراض یا درخواست در مورد تغییر نمره (حتی در صورت ارائه مدارک مقاله) نخواهم داشت.

نام و نام خانوادگی

امضاء و تاریخ

فرم شماره ۱۴

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد همدان

باسمه تعالی

ریاست محترم دانشکده ………………..

با سلام

احتراماً اینجانب ……………………………… دانشجوی ورودی …………………  مقطع کارشناسی ارشد رشته ………………….. که در تاریخ ………………….. از پایان نامه خود تحت عنوان ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..دفاع نموده ام، متعهد میشوم که حد اکثر ۶ ماه پس از دفاع، کلیه امور مربوط به صحافی پایان نامه، ثبت نمره، و تسویه حساب را انجام دهم. چنانچه در این مدت در انجام امور فارغ­التحصیلی کوتاهی نمایم، دانشگاه مختار خواهد بود که دوباره پایان نامه را تمدید کرده و اینجانب در قبال پرداخت مجدد شهریه حق هیچ­گونه اعتراضی نخواهم داشت. لازم به ذکر است که در صورت درخواست دانشجو مبنی بر تمدید مهلت ۶ ماهه دوم بعد از دفاع، برای مقالات مستخرج از پایان نامه بایستی مستندات ارسال مقاله به مجلات معتبر به همراه درخواست دانشجو و نامه کتبی استاد راهنما جهت اخذ مجوز در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارائه شود.

نام و نام خانوادگی

امضاء و تاریخ

فرم شماره ۱۵

گواهی شرکت در جلسات دفاع دانشجویان کارشناسی ارشد

بدینوسیله گواهی می شود:

دانشجو خانم/ آقای ………………………………. رشته ………………………..به شماره دانشجویی ……………………………………..

در جلسه دفاعیه دانشجو خانم/ آقای ……………………………………………………. مورخه……………………………….. با عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… که در دانشکده علوم انسانی به انجام رسیده، شرکت نموده است.

امضاء مدیر گروه

*********************************

بدینوسیله گواهی می شود:

دانشجو خانم/ آقای ……………………………….رشته ……………………….به شماره دانشجویی ……………………………….

در جلسه دفاعیه دانشجو خانم/ آقای ……………………………………………………. مورخه……………………………….. با عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… که در دانشکده علوم انسانی به انجام رسیده، شرکت نموده است.

امضاء مدیر گروه

*********************************

بدینوسیله گواهی می شود:

دانشجو خانم/ آقای ……………………………….رشته ………………………..به شماره دانشجویی ……………………………….

در جلسه دفاعیه دانشجو خانم/ آقای ……………………………………………………. مورخه……………………………….. با عنوان ………………………………………………………………………………………………………………………………………………… که در دانشکده علوم انسانی به انجام رسیده، شرکت نموده است.

امضاء مدیر گروه

دستور نگارش پروپوزال

دانشجویان گرامی این متن به منظور راهنمایی شما عزیزان تهیه گردیده؛ لطفا با دقت مطالعه فرموده و در بندهای دوازده گانه فرم پروپوزال را با راهنمایی استاد خود تکمیل نمایید.

  • در سربرگ کلیه صفحات پروپوزال (در کنار شماره صفحات) عنوان مختصر پایان نامه نوشته شود.
  • عنوان کامل پروپوزال و نام و نام خانوادگی دانشجو به روی برگه اول نوشته شود. عنوان لازم است حدود بیست لغت و در برگیرنده متغیرها، و جمعیت آماری باشد. ممکن است برخی عنوان ها طولانی تر و برخی عنوان ها کوتاه باشند که در این موارد طبق تصمیم شورا عمل خواهد شد.
  • در صفحه دوم اطلاعات به دقت تکمیل شود.
  • فهرست مطالب و شماره صفحات داده شده در صفحه ۳ منعکس گردد.
  • در صفحه چهار چکیده نوشته میشود. چکیده لازم است در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کلمه باشد و در یک نگاه کلی به هدف، روش و جامعه آماری و ابزار های نمونه گیری بپردازد.
  • در صفحه پنجم مقدمه آورده شود. مقدمه خود شامل مبانی نظری، بیان مساله، اهمیت پژوهش، و هدف پژوهش باشد.
  • مبانی نظری در چند پاراگراف کلی نسبت به موضوع و پیش زمینه آن اطلاعات میدهد. در این بخش اشاره میشود که چرا این کار مهم است و چرا باید انجام شود. برای این منظور میتوان از ادبیات تحقیق نیز استفاده کرد و به سایر مطالعاتی از این دست اشاره داشت. در واقع بیان مساله انتظار خواننده را از موضوع مورد بحث روشن میسازد. (حد اقل یک صفحه)
  • بیان مساله باید ناشی از بحث اول باشد. به سوال تحقیق اشاره کند و آن را تشریح نماید. در این بخش باید گفته شود که پژوهشگر از چه رویکردی برای حل این مساله بهره میگیرد. مساله باید به روشنی بسط پیدا کند (حد اقل دو صفحه).
  • در اهمیت پژوهش لازم است به حل مشکل بپردازد و بیان دارد که حل چنین مشکلی چگونه میتواند سودمند باشد.
  • در یک نگاه کلی هدف از انجام این پژوهش را بیان مینماید. هدف میتواند بصورت جملات خبری باشد که در این صورت لازم است در پایان هر جمله نقطه گذاشته شود. اگر هدف بصورت تیتر کلی ارائه می­شود نیازی به گذاشتن نقطه در پایان جمله نیست.
  • پیشینه پژوهش حداقل در دو تا سه صفحه به آخرین پژوهش­ها و تشریح نواقص احتمالی یا قوت آنان می­پردازد.
  • واژگان کلیدی در بخش چهارم به طور مختصر اشاره و توضیح داده می­شوند. چنانچه واژه­ای جدای از بار معنایی و کاربردی خود در این پژوهش به کار گرفته شده، لازم است حتما در این جا توضیح داده شود.
  • در بخش پنج متغیرها به تفکیک اشاره شوند. اعم از اینکه وابسته، مستقل، کنترلی یا …. باشند.
  • در بخش ششم سؤال اصلی و در صورت لزوم سوالات فرعی نوشته شود. سؤالات در قالب یک جمله پرسشی آورده شود و در پایان علامت سوال گذاشته شود.
  • در بخش ششم به فرضیه یا فرضیات پژوهش اشاره شود. تعداد فرضیات باید متناسب با تعداد سؤالات باشد. از کلماتی مانند احتمالا، شاید، گمان میرود، ….. در فرضیه خودداری شود. فرضیات باید به صورت یک جمله خبری باشند. در واقع فرضیات پاسخ پژوهشگر به سؤالاتی که خود مطرح کرده است می­باشد و باید بر پایه مطالعات مقدماتی که انجام داده ارائه شود.
  • روش پژوهش دارای چند بخش است که لازم است هر یک به طور جدا توضیح داده شود.
  • در بخش آزمودنی­ها تعداد آزمودنی­ها، روش انتخاب و معیار انتخاب آن ها، خصوصیات جمعیت شناسی آن ها بیان شود. در اینجا لازم است ذکر شود که دقیقا جامعه مورد پژوهش فرد چیست و معیار انتخاب چنین جامعه­ای چیست.
  • در بخش طرح پژوهش، پژوهشگر به این امر می­پردازد که آیا طرح کیفی است یا کمی، توصیفی است یا توضیحی؛ در واقع چرایی انتخاب طرح را برای خواننده بیان می­دارد. پژوهشگر لازم است خواننده را برای انتخاب این روش متقاعد سازد. در این بخش باید انتخاب روش کار توضیح داده شود و بگوید که در کجا صورت می­پذیرد. نیز لازم است بگوید که از چه منابعی بهره می­گیرد. در این بخش باید به نوع روش کارش که آزمایشگاهی یا غیر آزمایشگاهی، یا شبهه آزمایشگاهی است اشاره نماید.
  • در بخش ابزار پژوهش باید به جمع آوری اطلاعات شامل آزمون، مصاحبه، پرسشنامه، سیاهه واررسی، و… و نیز نحوه تدوین آنها اشاره شود. پژوهشگر لازم است ابزار کار خود را معرفی و تشریح نموده و در مورد روایی و پایایی آن ها و این که چگونه کنترل شده­اند توضیح دهد.
  • در بخش شیوه کار پژوهشگر مرحله به مرحله روش جمع آوری داده­ها را با جزییات کامل بیان
    می کند.
  • در بخش نهم پژوهشگر به چگونگی تجزیه و تحلیل داده ها اشاره می­کند. در این بخش لازم است که بگوید از چگونه و از چه شیوه آماری برای این تحلیل بهره جسته و چرا این نوع شیوه را برگزیده. اگر نوع تحلیل آماری نیست باید اشاره کند که از چه طریقی و چگونه می­خواهد اطلاعاتش را تحلیل کند تا به نتیجه برسد.
  • بخش دهم به ذکر موانعی می­پردازد که ممکن است در نهایت نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.
  • منابع پژوهش بر اساس دستورالعمل تنظیم منابع پژوهشی (APA) ویرایش ششم تنظیم شود. ذکر حداقل شش مورد از منابع مربوط به پنج سال اخیر ضروری است.
  • در ضمائم نمونه ابزار پژوهش و فرمهای رضایت نامه (بسته به ضرورت در کارپژوهش) و جداول آورده شود.
  • کلیه فرم های تعهد باید تایپ شده و به ترتیب امضاء شوند. این فرم ها از ۱ تا ۸ شماره گذاری شده اند.
  • تکمیل سیاهه استاد محترم راهنما و استاد داور به عهده دانشجو نبوده و لازم است در گروه به انجام رسد (فرم های شماره ۹ و ۱۰).
  • از فرمهای شماره ۱۱ و ۱۲ دو نسخه تکمیل و توسط رئیس دانشکده علوم انسانی به امضاء رسد. یک نسخه از هر فرم در اختیار استاد راهنما و مشاور قرار گرفته و نسخه دیگر آن در پروپوزال دانشجو موجود باشد.
  • فرم شماره ۱۳ و ۱۴ مربوط به انصراف یا ارائه مقاله توسط دانشجو است. این فرم لازم است پس از انجام دفاع به همراه بقیه مدارک به اداره پژوهش تحویل داده شود. چنانچه امکان ارائه مقاله توسط دانشجو وجود ندارد فرم شماره ۱۳ و در صورتی که مایل به ارائه مقاله در مهلت مقرر باشد، فرم شماره ۱۴ را امضاء و در اختیار اداره پژوهش قرار دهد.
  • دانشجویان لازم است قبل از انجام دفاع حداقل در سه جلسه از دفاعیات رشته خود را شرکت کرده و پس از تکمیل فرم شماره ۱۵ آن را به امضاء مدیر گروه برسانند. فرم مذکور پس از تکمیل به هنگام اخذ مجوز دفاع به اداره پژوهش تحویل داده شود.
  • چیدمان صفحات را به گونه­ای تنظیم نمایید که هر فرم فقط در یک صفحه قرار گیرد. در ترتیب صفحات دقت کنید و شماره صفحه ها را در فهرست مطالب قید نمایید.
  • از طلق و شیرازه کردن کار خود داری نماید. فقط صفحات را پانج کرده و با گیره بهم متصل کنید.

موفق باشید

مطالب مشابه



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان poor و آدرس alto.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com